lauantai 14. toukokuuta 2011

Coastal walk and the perfect brekkie

(Huomhuomhuom! Teksti on siis kirjoitettu jo eilen perjantaina, mutta Bloggerin sekoilujen takia en päässy julkaisemaan tekstiä tätä aiemmin :))

Tänä aamuna heitettiin M:n kanssa vA kouluun (nA meni jo tuntia aiemmin tennistreeneihinsä ja jatkoi sitten sieltä suoraan kouluun) ja S juna-asemalle ja otettiin ite suunta kohti Eastern Suburbseja ja biitsejä. Eilen siis kirjoittelinkin jo tuosta, että meillä oli tarkotus tehdä coastal walk Coogeelta Bondille, mutta aikataulujen takia lyhennettiinkin reittiä niin, että käveltiin Tamaramalta Bondille ja takaisin. Voi kuulkaa, kyllä taas sillä matkalla ja niitä henkeäsalpaavia maisemia katsellessa muistu mieleen taas yks syy, miks tykkään tästä Sydneysta aika paljon! :) Seuraavien kuvien myötä saattekin vähän käsitystä siitä, minkälaisissa maisemissa ulkoiltiin:

Tamarama Beach

Surfers waiting for the perfect wave

A little piece of Bondi Beach

Kattokaa tätäkin kalliota, luonnolla on uskomattomat voimat!

Bondi Beachia ja Bondi poolia

Meille sattu tosi nätti päivä kaiken lisäksi, eikä tuulikaan ollut tänään ihan järkyttävän hyytävä vaikka rannalla oltiinkin. Jossain vaiheessa meinasi tulla melkein kuuma tuossa hupparissa.

Puuro...

...oli ihanaa!

Ja mikäs sitä oli syödessä tuollasessa maisemassa!

Kävelyn jälkeen käytiin nopsasti M:n Brontella asuvan kampaajaystävän luona, kun M:n piti leikkuuttaa etuhiuksensa. Sieltä jatkettiin sitten Salinaan (terkkuja Viiville, jos satut lukemaan tätä! ;)) myöhäiselle aamiaiselle. Tuli kyllä vähän haikeet fiilikset, kun käytiin tuolla tosiaan myös sinä aamuna, kun saavuin Sydneyyn. Istuttiin vieläpä samassa pöydässä tänään ja kyllä sitä tulikin mietittyä, että mitä kaikkea näiden kuukausien aikana on kerennyt tekemään ja kokemaan ja ylipäätään sitä, miten erilaiselta tuossa tuntui nyt istuskella! Viimeksi kun käytiin siellä, niin olin tosi väsynyt lennoista, täysin uudessa ympäristössä ja uusien ihmisten seurassa. Nyt sitten lähdettiinkin Salinaan yhdessä M:n kanssa kotoa, olin nähnyt nuo huudit jo muutamaan kertaan ja kaikki tuntui niin paljon tutummalta. Mutta yksi asia ei kyllä ollu muuttunu mihinkään - Salinan puuro oli edelleen ihan älyttömän hyvää ja annos oli ehkä maailman suurin näkemäni puurosatsi! :)

Tehtiin vähän maisema-ajelua pitkin Sydneya, kuvia en autosta napsinut vaan keskityin pelkästään maisemien katseluun. Täällä on niin jännästi ihan ääripäistä olevia kaupunginosia vierekkäin, että ihmettelemistä riittää vieläkin ja tuntuu, että enhän mie tunne tätä Sydneya vielä ollenkaan ja kohta oon jo lähdössä pois…

Meijän reissu päätty sitten kotoisaan Chatswoodiin, jossa mie kävin tekemässä ruokaostoksia sillä aikaa, kun M kävi omilla asioillaan. Nyt lähden viemään vA:n tennistreeneihin ja sen jälkeen suuntaan ite Fitness Firstille.

Aika täydellinen päivä tänään, etten sanois! :)